En aldri så liten oppdatering


Siden jeg har forsømt bloggen litt, og den trossalt handler om det eksepsjonelt spennende livet mitt, så får dere en aldri så liten oppdatering på hva som har skjedd i det siste.

Vi kan jo begynne med helgen… Fredagen var en lite begivenhetsrik dag. Skole, ærend, helge-husvask og litt lesing på det utrolig spennende temaet: 1900talls litteratur historie. Exiting!*yawn*

For dere som ikke er herifra, så kan jeg informere om at det er VU (Vinterfestuka). Det er en uke der det faktisk skjer noe i lille Narvik for en gangs skyld. Mye konserter, konstant fest ombord hurtigruta, sær «missekonkuransse» ala. kåring av årets Svarta Bjørn, kostymetog for barna, kostymefest for de eldre, salgsboder og andre happenings som jeg i mitt distre sinn ikke har klart få med meg.

Vinterfestuka i Narvik er en relativt big deal der man visstnok feirer kulturarven som har gjort den aldri så lille havnen vår til verdens navle. Barn og spesielt gamle mennesker koser seg med å kle seg ut. Barna kler seg ut som hva som helst – de eldre som enten rallare (de som bygget jernbanen) eller Svarta Bjørn (en kokke som ble slått ihjel eller snær), og folk bruker vanvittige summer på konserter med musikk man vanligvis ikke ville hørt på. Go figure.

 

Mamma hadde alltid en field-day med å kle meg ut som snodige ting i vinterfestuka når jeg var barn. Jeg har bla. vært mushumle (les: humle), marihøne og muligens sommerfugl? Then again- sistnevnte kan jeg rett og slett bare ha drømt. Voksne synes visst også at det er morsomt å kle søte små jentebarn ut som «gamle fine damer»…. Desverre har jeg ingen bilder å briefe med. Har hørt rykter om at de grusomt søte tantebarna mine alltid har fine kostymer.

 

Men såklart. Når det er konserter og andre ting på fære -er man såklart blakk. FML. Men det skulle ikke stoppe meg i å dra en liten tur ut på lørdagen med jentene ;)

 

*Masse nyyyydelige bilder*

Yes, the camera loves us!

 

 

 

Vedder på at alle dere anonyme (les: dere som er innom å sniker men aldri kommenterer) kun er her for å se alle de vakre bildene jeg legger ut.

 

 

 

Ingenting er mer sjarmerende enn en halvvåt snuspose stikkene ut av leppa, eller hur- Therese? ;) Ur so pretty <3

 

 

Siden jeg er blitt så fantastisk tilbakeholdende med alt som er morsomt grunnet laber form, sinnsyke mennesker og skole, så tåler jeg muligens ikke så mye alkohol som tidligere. Så etter 2 vinflasker så var jeg så sjarmerende full at jeg ikke visste forskjell på opp og ned. Dermed var det helt bortkastet å ha kameraet med ut. Ergo: Ingen epic bilder av byturen. For en gangs skyld bukket jeg ikke under for presset for å bli med på nach. Delvis pga. den dunkende holdepinen jeg utviklet iløpet av kvelden – delvis for det ikke var en kjekk – hetrofil mann på milevis avstand. Dermed gikk jeg når byen stengte (etter å ha registrert at vi skulle stille klokka også) og krøp i seng. Våknet halveis utfor senga en eller annen gang på morgenen med sminke i hele trynet, en ånde som kunne tatt livet av hulken, og en katt sovende på hode mitt. Løvli. Makan til fyllesyke har jeg ikke vært borti på lenge. Selv om jeg dro hjem tilig! God hates me.

 

 

Tenkte dere ble svimmel av all teksten…

Fyllebilder FTW.

 

 

Jeg må bare nevne at jeg har verdens beste søskenbarn. Dadda Jorunn. yess. I en alder av 23 kaller jeg enda henne for dadda. Never gonna change. Hun er på en måte erstatningssøstra mi – siden jeg ikke har et helt normalt søskenforhold til de ordentlige søskene mine. Tror egentlig ikke at de liker meg. Kan være den sykelige store aldersforskjellen. Bror er faktisk 15 år eldre enn meg, og pappa (ironisk nok) er 15 år eldre enn han. Så egentlig kunne bror vært pappa. I know- har en merkelig sans for logikk.

Anyway. Dadda Jorunn. Verdens beste menneske <3 Hun bor egentlig i Oslo men er hjemme for å sjekke trykket under VU. Hun var så grusomt snill og go at hun kom på besøk på søndagen mens jeg lå i fosterstilling å vugget på gulvet bare for å lage meg søndagsmiddag. ELSK! Og maten var løøøøøvli forresten. Dama kan lage mat! Og det hjelper at hun er det mest oppegående mennesket jeg kjenner, så jeg ikke trenger overanstrene meg på noe vis når jeg er så fyllesyk at jeg er på grensen til totalt tilbakestående.

 

Unntaket som bekrefter blondine -regelen. Også verdt å nevne at hun tok meg med til Hellas i høst i bursdagsgave. VERDENS BESTE BURSDAGSGAVE! (om folk trenger bursdagsgave forslag…)

*elsk på dadda*

 

 

 

Mandag lå jeg med spysyka (nei, ikke fyllesyke). Nei -Jorunn – det var helt sikkert ikke maten :P

Idag har jeg derimot vært på en slags dagkirurgi. Jeg fikk beskjed om at det kom til å være piece of cake, men NEI! Det kan jeg informere med en gang at det IKKE var. Den sadistiske legemannen begynte med å stikke skumle suge -redskaper i ørene mine, og suge ut biter av hjernen min. (er plaget med betennelser i ørene -siden de er opererte..) Noe så inni helvette ondt har jeg ikke vært borti. Legen: «Bare skrik ut, det går helt bra. Bare skrik!» And i kinda did. Skremte sikkert vannet av alle i bygget…

Så stod nesen for tur. Jeg fikk såklart ikke narkose -i og med at jeg er fryktelig allergisk som jeg har nevt før. De siste gangene jeg har fått narkose har jeg våknet som et vilt – torturert – sinnsykt dyr og angrepet alle i nærheten. Hvorfor de ikke skrev i journalen min første gang: «pasienten må bindes fast til sengen og holdes neddopet i et døgn etter oppvåkning av narkose – da pasienten er SYNNSYK og morderisk»-I’ll never know. Leger…

Iallefall. Jeg skulle fjerne noen polypper, og svi litt oppi bihulene og i nesegangene for å forhindre at jeg konstant går å snørrer og blør neseblod. Jeg er generelt plaget med plagsomme betennelser. Sadist -lege-mannen begynte med å stikke alle slags instrumenter i nesa på meg, noe som ikke var spesielt behagelig. Så begynte moroa.

«Dette er bare en bedøvelses -spray… Du kan kjenne et lett ubehag eller svie» *Sprut sprut..* En lett følelse av svie… Et mikrosekund senere: Brennende smerte! Øynene mine reagerte instinktivt og begynte sprute tårer. Noe som selvsakt resulterte i at mascaraen min endre nedpå puppene. Jeg må ha sett gal ut. Legen ler… Jeg har et lett anfall. Morro for barna!

Så tar sadisten fram et langt sølv instrument som lignet på noe fra en alien -tortur film, og en brennelampe. BRENNELAMPE! Hadde jeg hatt vett nok hadde jeg løpt- but nooo… Jeg bare satt lamslått å stirret på mannen med frykt i øynene. Han dyppet den i en glasskrukke som jeg er sikker på hadde et dødningshode på baksiden – og så inn i flammene. Flere gang… Jeg: «Kommer dette til å gjøre hensides vondt?» Han: «Neida, forhåpentligvis er du bedøvet. Dessuten er det lenge siden noe har besvimt i stolen min»

……………

Jeg var IKKE bedøvet! THE PAAAAIN! Bihulene sto i fyr og flamme! Og så begynte snørret å renne.. Vi snakker ikke vanlig snørr – vi snakker gult vann. Som bare flommet ut av nesa. «Se her ja – her kommer betennelsen ut» Og det bare rant og rant og rant… Jeg burde ha blitt filmet!

Legemannen lo litt mer. Mannen hadde virkelig en go sans for humor.

 

Så gjentok han brenne-svi-tortur metoden i nesevingene for å forsegle blodkarene. Noe som resulterte i at jeg begynte å fossblø. Snørr, tårer og blod -all over. Nå skjønner jeg hvorfor jeg hadde fått en barne -smekke sak på meg. Pain pain pain! Tilslutt fikk jeg en ekkel grønn salve trødd i nesa for å forhindre betennelser i sårene. «Ikke operer tunge kjøretøy»…. «Ok…»

550 kroner takk. Værsågod. Well spent money…

 

Jeg tørket tårene -sminken – blodet og snørret på lege toalettet, og tuslet ut. Jeg var svimmel som fy, og hadde forbud mot å snyte meg på minimum 4 timer.

Jeg hadde fått en tekstmelding fra posten om at jeg hadde fått pakke, og siden jeg var i nærheten, tenkte jeg at jeg liksågreit kunne hente den før jeg dro hjem. Når jeg kom på posten var det en milelang kø. Just my luck.

 

Bare fordi jeg var ferdig med «mini operasjonen min» betydde ikke at nesa mi var ferdig. Jeg fikk såklart en allergisk reaksjon på et av de skumle midlene sadist-legen hadde stappet oppi hjernen min. Dermed begynte jeg og nyse… og nyse… og nyse! Folk trakk seg saaaaakte tilbake. Jeg var fristet til å hyle: «Ta det med ro, dere er vel vaksinert mot svineinfluensa?» Øynene rant og var blodsprengte, jeg nøs på meg hjernerystelse, og snørret rant som bare pokker enda. Jeg brukte en hel pakke kleenex mens jeg sto i kø. Såklart sto en kjekking rett bak meg å grøsset.

 

Posten kjerringa var mongo -treg bare for å være jævlig. I know it. Hun lurer ikke meg! Men endelig fikk jeg den jævla pakken. Just in time – jeg var så svimmel og dårlig at jeg holdt på å gå i gulvet. Og «bedøvelsen» var gått ut -og nå kjente jeg en svimlende smerte i hele øvre del av tryne. Kjente mest ut som noen hadde hoppet på trynet mitt. Hva man ikke utsetter seg for…

På veien hjem ga jeg under for presset. Jeg snøt meg. Og snøt meg… Og snøt meg litt til. Det var som om selve niagrafossen kom flommende ut. Det tok liksom bare aldri slutt. Hvor kommer alt snørret fra?!

 

Når jeg endelig kom hjem kollapset jeg på senga. Uten noe form for oksygen tilgang til hjernen. Alt var potte tett. Et ekstremt press fra bihulene bak øynene hindret meg i å holde dem åpne – men jeg kunne såklart ikke sove, for jeg hadde jo null mulighet for å puste. Så der lå jeg. Med blod -snørr og tårer all over the place, og en potensiell hjernerystelse. FML.

Tessa var hyggelig nok til å ringe å gi litt medlidenhet. Selv om jeg ikke akkurat kunne snakke helt klart. Bless her heart – I love that girl.

Iallefall. Så her ligger jeg. ) kleenex pakker senere. Har spydd en del timer nå også. Håper jeg smitta den helvettes legen! Hadde vært til pass for sadismen hans.

Har influensa lignende symptomer, smerte i nesa og bihulene, problemer med å holde øynene åpne, har feber og er svimmel og er generelt bare grusomt selvmedlidende akkurat nå. Helvettes spysyke. Helvettes leger. Skal holde senga i hele morgen å bli bedre. Håper noen tar hintet og kommer med suppe og sterke smertestillende til meg – Jeg er snart fri…

 

I need a hug!

 

Dette innlegget ble publisert i Me, myself and I og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til En aldri så liten oppdatering

  1. Ludo sier:

    æ daua nesten æ å, av latterXD
    cool story, bro=)
    go bedring, supersøta mi<3

  2. JJ sier:

    Huff dramatiske greier! Håpe formen e bedre i dag!

Legg igjen en kommentar